ध्रुव (निश्चलं/अवधिरूपं) स्थानात् वस्तो: वा अपायं (पृथक्करणम्, विश्लेष:) अपादानमिति उच्यते । इत्युक्ते कस्माचित् स्थिरवस्तो: कस्यचित् अन्यवस्तो: पृथक्करणमेव अपादानम् उच्यते ।
हिन्दी - किसी ध्रुव (अचल) वस्तु या स्थान से अपाय (अलग होना) की अवस्था में अचल वस्तु या स्थान की अपादानसंज्ञा (अपादान कारक) होगी ।
सूत्रम् - अपादाने पंचमी ।
यत्र अपादानकारकं भवति तत्र पंचमी विभक्ते: प्रयोग: क्रियते ।
जहाँ अपादान कारक होता है वहां पंचमी विभक्ति का प्रयोग किया जाता है ।
उदाहरणम् -
ग्रामात् आयाति ।
गांव से आता है ।
वृक्षात् पत्रं पतति ।
वृक्ष से पत्ता गिरता है ।
इति
Sharir ka Panchvi vibhakti
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